Vuositavoitteet 2019 osa 5 – Tunnettu, luotettu ja haluttu

Vuositavoitteet 2019 osa 5 – Tunnettu, luotettu ja haluttu

Nortechin vuositavoitteista syvemmin kertomisen tavoitteena on ollut lisätä avoimuutta ja luoda kuvaa, millainen kasvuyritys on kyseessä. Juttusarjasta tehdyt julkaisut Facebookissa ja LinkedInissä tukevat myös tavoitteisiin määriteltyä viimeistä kokonaisuutta - tunnettuuden kasvattamista.

Se, että ihmiset tuntevat Nortechin tavoitteet ja toimintatavat, on ensimmäinen askel tulevaisuuden rakentamiseen yhdessä. Let´s Make The Future Together -slogan löytyy näin Nortechin jokaisen tavoitteen sisältä. Avoimuus tavoitteista auttaa tuotannollisten ja laadullisten tavoitteiden, strategisten asiakkuuksien, kasvun ja sitoutuneiden yhteistyökumppaneiden motivoituneen henkilökunnan ja tunnettuuden saavuttamisessa.

 

Lähialueen ihmisten tietoisuuteen

Nortech sijaitsee valtatie 18 varressa Isossakyrössä. Elyn laskelmien mukaan hallin ohi kulkee 10 000 autoa vuorokaudessa. – Tavoitteemme on, että suurin osa niissä matkaavista tietää vuoden päästä, mitä tässä hallissa tehdään, kertoo Nortechiin Lapualta kulkeva toimitusjohtaja Jorma Lähetkangas.

Isostakyröstä, Tolkin teollisuusalueelta, menee 30 minuuttia sekä Seinäjoen että Vaasan keskustaan. – Meiltä on lyhyt kaupunkiin, toivoisin, että se olisi samoin myös toiseen suuntaan. Jos istuu autoon, on melkein samassa ajassa Isossakyrössä kuin isomman kaupungin toisella puolella ruuhka-aikana, tuumii Jorma.

Tunnettuus on tärkeää, sillä vaikka ei olisi koneistaja tai hitsari, tällä alueella tuntee varmasti jonkun koneistajan tai hitsarin – tai yrityksen joka tekee säännöllisiä koneistushankintoja.

 

Viestintätoimia

Vuositavoitteiden teemat tulevat näkymään jatkossakin Nortechin viestinnässä. – Verkkosivusto käydään läpi sisällön osalta ja tuottamiemme lisäarvojen viestintää terävöitetään. Sosiaalisen mediassa olemme olleet aiempina vuosina hiljaisia, mutta lisäämme panoksia LinkedIniin ja Facebookiin. Syksyllä olisi tarkoitus julkaista englanninkieliset verkkosivut ja miettiä, mitä muuta materiaalia tarvitaan englanninkielisenä. Valokuvamateriaaliakin tarvitsemme, luettelee Jorma vuoden viestintätoimia.

Edellä mainittujen lisäksi Nortech lähettää parin kuukauden välein uutiskirjeen. Se kokoaa selkeään pakettiin menneen kuukauden pääkohdat ja kertoo tulevista Nortechin liikkeistä.

 

Esittäytymässä messuilla ja oppilaitoksissa

Nortechista vieraillaan tänäkin vuonna messukävijänä useilla messuilla. Vaikka omaa ständiä ei olekaan, voi vierailijana toimia sekä asiakkaana että yhteistyön tarjoajana. – Pohjanmaan Teollisuusmessuilla Seinäjoella toukokuun puolessa välissä ja Alihankintamessuilla Tampereella syyskuun lopussa olemme mukana yhteisosastolla yhdessä Vamm Steelin ja Veslatecin kanssa, kertoo Jorma.

Nortech kehittää yhteistyötä lähialueen oppilaitosten kanssa ja vierailee niissä vähintään kerran vuodessa. Viimeksi helmikuun alussa Jorma oli Seamkissa kertomassa omasta urapolustaan ja sivusi samalla nykyistä tointaan. – Näinhän se on. Sisäinen markkinointikin pitää olla kunnossa, jotta työntekijät kertovat mielellään hyvää työnantajastaan muun muassa kavereilleen, toteaa Jorma.

 

Elina Jacklin / Sentra Way Oy

 

Vuositavoitteet 2019 -sarjassa aikaisemmin ilmestyneet jutut:

Motivoituneet työntekijät

Kasvu ja sitoutuneet yhteistyökumppanit

Strategiset asiakkuudet

Tuotannolliset ja laadulliset tavoitteet 

Siirry "Ajankohtaista"-sivulle